Niets gemerkt - Reisverslag uit Cambridge, Nieuw Zeeland van Germen en Jolande Postma-Schoemaker - WaarBenJij.nu Niets gemerkt - Reisverslag uit Cambridge, Nieuw Zeeland van Germen en Jolande Postma-Schoemaker - WaarBenJij.nu

Niets gemerkt

Door: Jolande

Blijf op de hoogte en volg Germen en Jolande

14 November 2016 | Nieuw Zeeland, Cambridge

Zojuist het bericht gehoord van een heftige aardbeving bij Christchurch. Wij zitten daar nog een fors stuk vandaan, maar 7.8 op de schaal van Richter is best heftig. We hebben niets gevoeld,niets gemerkt. Nu maar hopen dat er van Christchurch nog iets overeind staat. Dit is de tweede aardbeving daar in vijf jaar. Van de vorige waren ze beslist niet hersteld, zoals iemand me een paar dagen geleden vertelde toen ik daar naar vroeg. Laten we hopen voor alle inwoners in Christchurch dat het daar nu een hele lange poos rustig mag blijven.

• 14 November 2016 - 08:14

Joke:

hallo vakantiegangers, lief dat jullie even laten weten dat alles ok is. Ik weet het: Nieuw Zeeland is een heeeeeel groot land, maar ik moest eigenlijk ook gelijk aan jullie denken toen ik de berichten van de aardbeving las.

En dank je wel voor de foto van jullie huisje, nu kan ik me er iets bij voorstellen. (ziet er een stuk beter uit dan ik me had voorgesteld door de verhalen van uitvallende laatjes ed:-))

• 14 November 2016 - 20:48

Germen En Jolande Postma-Schoemaker:

Dat van die laadjes, dat is vooral onze eigen schuld, omdat we ze niet altijd goed dicht doen. Behalve die ene dan, die Germen vakkundig heeft gerepareerd met lijm, een hoekijzer en veelzijdig plakband. We zijn inmiddels helemaal gewend aan ons huisje. Dat bed opmaken is een fluitje van een cent, opruimen gaat nog sneller (halve cent dus). Groot voordeel is dat dit ding niet zo lang is en een mooi kort draaicirkeltje heeft. Dat heeft zo zijn voordelen in de bergen en als Germen opeens weer een vogeltje heeft gezien in de berm en we op onze schreden terug moeten keren. Germen was zelfs geneigd om maar gewoon over die verboden dam heen te rijden, zoveel langer dan 5 meter zijn we toch ook weer niet, een metertje of zo. En verkijk je niet op de foto's van het interieur. Die zijn met een grote groothoeklens genomen. Doen makelaars ook wel voor de verkoop van een huis. Dan lijkt alles groter.
    Jolande

• 14 November 2016 - 22:28

Imme:

Gisteravond een spoedcursus aardrijkskunde Nieuw Zeeland gedaan, en via uitzoomen gezien dat de kaart bij jullie stukjes, nl. rondom Auckland, anders was dan de kaartjes die op internet verschenen en, zo heb ik geleerd dat ze het Zuidereiland toonden. Dus ik dacht al dat jullie niet bij het epicentrum waren. Gelukkig reageerden jullie snel.

Toen een aantal jaren geleden mijn neef Jaap bijna van de Filipijnen werd geblazen - ik was ook nog net bij hem op bezoek geweest - was ik lang in onzekerheid. Het duurde het 8 dagen voor ik een sms kreeg, ze moesten eerst naar een ander eiland waar de elektriciteit niet vernield was.

Groeten, ik hoop dat jullie nog veel moois zien.