Eerste dag in het park - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Germen en Jolande Postma-Schoemaker - WaarBenJij.nu Eerste dag in het park - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Germen en Jolande Postma-Schoemaker - WaarBenJij.nu

Eerste dag in het park

Door: germenenjolande

Blijf op de hoogte en volg Germen en Jolande

14 September 2011 | Verenigde Staten, Yellowstone

Het begon allemaal prachtig. Het weer was mooi, we sliepen uit, hadden een rustig ontbijt lekker buiten, en vertrokken rond een uur of 10. Nog even een regenjack voor Germen kopen, want die van hem is in Vancouver achter gebleven. Mooie groene gevonden, Germen helemaal blij. Dan op weg naar het park. Vlak voor de ingang Amerikaanse antilopen gezien (pronghorns). Daarna door naar Mammoth Hot Springs, waar we onze eerste kennismaking hadden met de vulkanische verschijnselen van Yellowstone: dampende rotsen, bubbelende poelen, enorme kalk- en gipsformaties, gekleurde hete riviertjes (de kleuren komen van thermophiele, of warmteminnende, bacterien).We lopen vol verbazing van het een naar het ander, en houden dat goed anderhalf uur vol. Na een late lunch toch maar eens een kampeerplekje zoeken. En toen begon de frustratie: alles vol. Dat hadden we aan het begin van de ochtend moeten reserveren. Wisten wij veel.. Na drie vergeefse pogingen zijn we aan de oostkant het park weer uitgereden. Daar is het seizoen al gesloten, dus ook de campings. Uiteindelijk in een lodge beland. We mochten niet in ons eigen onderkomen slapen, want voor campers hadden ze geen vergunning. Jammer dan, je moet toch ergens slapen, en dan maar in een cabin. En dan ook maar gelijk uit eten, om de dag toch nog positief af te sluiten. Het was hardstikke lekker. Germen probeerde vervolgens via het internet een reservering te doen voor de volgende dagen. Dat mislukte, en tot overmaat van ramp crashte ons speeltje, en konden we nergens meer in. Internet niet meer bereikbaar, e-mail niet meer te lezen, niets, Gelukkig hadden we allebei net voor de crash de e-mail nog gechecked. Allebei slecht geslapen van boosheid en frustratie. Na een paar uurtjes bedacht ik dat we dan maar gewoon een computertje gaan kopen. Dan kunnen we gelijk de foto's van de camera's gebruiken. Na dit goede voornemen in slaap gevallen.

• 21 September 2011 - 12:34

Krista:

Leuk om jullie verhalen te lezen. Ik wordt zo wel nieuwsschierig naar de foto's.
    Germen ik hoop dat je wel een leuke verjaardag hebt gevierd en bekijk het zo een laptop voor je verjaardag Annebel en Huub zullen wel zeggen WAUW dat wil ik ook wel.

• 21 September 2011 - 15:41

Maarten:

Hoi oom,

Gefeliciteerd! Ik lees dat de communicatie niet helemaal werkt, maar ik hoop dat je dit op je nieuwe computertje kunt lezen. Ben benieuwd naar de foto's van Yellowstone.

• 21 September 2011 - 16:14

Ria:

Germen van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Leuk om jullie verhalen te lezen

• 21 September 2011 - 16:54

Liset:

Het is vandaag de 21e Dus er wordt daar iemand 60!! gefeliciteerd, we zullen aan je denken.

• 22 September 2011 - 02:54

Erna:

Regenjas? Hij ligt niet hier hoor. Enne, gefeliciteerd met je verjaardag! Hopelijk kan je nu wel je mail checken.

• 22 September 2011 - 02:55

Erna:

O ja, we hadden wel ineens Prodent en een tandenborstel teveel...