Zondagsrust - Reisverslag uit Dolores, Verenigde Staten van Germen en Jolande Postma-Schoemaker - WaarBenJij.nu Zondagsrust - Reisverslag uit Dolores, Verenigde Staten van Germen en Jolande Postma-Schoemaker - WaarBenJij.nu

Zondagsrust

Door: Germen en Jolande

Blijf op de hoogte en volg Germen en Jolande

25 September 2011 | Verenigde Staten, Dolores

Nadat ik gisteren een reisverslag maakte aan het eind van de reisdag, ga ik nu nog een stap verder: ik houd het nu van uur tot uur bij. Dat lijkt een hele opgave, maar er gebeurt hier absoluut niets, dus de meeste uren leveren geen kopij op. In de loop van de ochtend heeft Jolande het vlees voor vanavond uit de vriezer gehaald, en zojuist heb ik een biertje gescoord. Nou, je merkt het: spannend!
De bijgaande foto's geven het weer: vrede en rust te land, ter zee en in de lucht. Heerlijk! Paradijselijk!
En in een paradijs mag de slang niet ontbreken....

Overigens loopt het aantal foto's nogal op. We kunnen er 150 plaatsen; als dat aantal bereikt is moeten we foto's weghalen. Weest gewaarschuwd en maak uw eigen kopie van onze onbeschijflijk mooie plaatjes. Gaat als volgt: schuif de muiswijzer boven een foto, klik met de rechter toets, en volg de aanwijzingen op het pull-down-menu dat dan verschijnt. Opslaan als.... bijvoorbeeld.

Er is weer een uur voorbij, of misschien wel twee. Niets te melden. Het eten was weer perfect, maar dat weten jullie al. BBQ-pork, corn-on-the-cob, green beans. Iedereen heeft de hele dag siesta gehouden, ook de vogels. Ik doe de afwas nog even, dan kan de avond beginnen. Verwacht niet te veel, het gebied hier is niet vulkanisch en er lopen hier geen breuken door het continent. De mensen zijn eenvoudig maar tevreden, en redelijk gezond. Het weerbericht is saai, er komt geen regen, de baromater staat op Bestendig. Het is bijna Nieuwe Maan.

Rond negen uur zitten we allebei in onze ogen te wrijven. Ja, het is een hele leeftijd, 139. Maar we gaan niet om negen uur naar bed. Dat kan niet. Een zooitje Eagles uit U-Tube geperst dan maar, en een kaartje gelegd, en een glaasje desinfectiemiddel ingeschonken. Hell freezes over. Wat een tamme ouwe sokken, die Eagles weer bij elkaar. Love will keep us alive. Ja ja. The kiss of life, denk ik.

Nu is het over tienen. Komaan, we nemen er nog een. Dit bier heet Shock-Top, en er staat een Belg op met van dat Shocking haar, stijf rechtop (het zijn eigenlijk tarwe-halmen), en veel te lang voor een crew-cut. Ze hebben er iets in gestoken, awel, ze noemen het 'brewed with spices', allez, ze zullen hunne brouwketels nie goe gereinigd hebben, zunne, dus rap wat verzonnen voor die Amerikanen niewaar? Die Belg op het etiket heeft trouwens een kop die bestaat uit een partje sinaasappel, en een groene zonnebril. En dit alles komt uit St. Louis, Missouri. Dat doet me denken aan een liedje dat we op de lagere school leerden in Californie.

Oh why did Flora die (Florida) boys, oh why did Florida? (ENZ)
She died of Missouri (misery) boys, she died of Missouri
En zo verder. Why did Cali Fornia? She wanted to say Hawaii (how are ya). What did Delaware? She wore a New Jersey. What did Ida hoe? She hoed a Mary (merry) Land. And where has Ora gone boys? I don't know but Alaska.

Ik zag een Hinde lopen..... Maak het verhaaltje zelf af en kleur de plaatjes. Tijd om te gaan slapen.

• 25 September 2011 - 19:57

Krista:

mag ik dan voor 1 dag met je ruilen, ach weet je wat een halve is al goed. Het is hier nog geen half uur rust. Na ja niet helemaal liegen straks na 11 uur tot morgen 6 uur maar dan slaap ik ook hoop ik.
    groeten en slaap lekker
    Krista

• 25 September 2011 - 20:06

Liset:

Waarom zit mevrouw in de schaduw? Is het zo warm? Hier was het vandaag een lekker weertje, maar bij jullie blijft het maar zo, lijkt wel.

• 25 September 2011 - 20:14

Germen:

Ja Liset, het is hier warm. Zonet stond er ergens bovenaan deze blz dat het 19 graden Celcius zou zijn in Dolores; nou doe er maar tien bij.

• 25 September 2011 - 20:22

Germen:

En de slang heet Ringneck Snake, hij is ongevaarlijk. En zwijgzaam. De onderkant moet volgens ons boekje fraaie oranje-rode kleuren vertonen, maar ik ga hem niet op zijn rug leggen, met uw welnemen.

• 27 September 2011 - 18:29

Harriet:

Hi Jerry!
    And how did Wiscon sin, boys?
    He stole a New Bras Key!