Monumentenzorg - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Germen en Jolande Postma-Schoemaker - WaarBenJij.nu Monumentenzorg - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Germen en Jolande Postma-Schoemaker - WaarBenJij.nu

Monumentenzorg

Door: Germen en Jolande

Blijf op de hoogte en volg Germen en Jolande

26 September 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Na een dag rust komen we weer op gang. 320 mijl vandaag, allemaal met de unit, want voor lopen is het echt veel te heet hier. We beginnen met erg gewoontjes boodschappen doen. Per slot van rekening moeten het bier en de wijn worden aangevuld, en een beetje groente is ook nooit weg. Omdat we toch door Cortez komen, kan dat daar mooi regereld worden. Gelijk maar eens wat nieuwe sokken aangeschaft, en het gesneuvelde serviesgoed aangevuld. Daarna begint het echte werk: Monument Valley. Al snel zien we een prominent boven het landschap uitstekende rotsformatie. Helaas, deze blijkt verdwaald te zijn. Het is nog 2 uur rijden voor we bij die monumenten zijn. En omdat we bij elk uitzicht opnieuw stoppen, en elke nieuwe kleurenpartij weer moeten bewonderen, duurt het heel veel langer dan 2 uur. Maar onderweg hebben we wel gezien waar de Indianen hun inspiratie voor hun wandkleden vandaan halen. De rotsen zijn rood, roze, abrikoos, geel, grijs, zwart, en alles er tussenin, en met de prachtigste golven en lijnen.
Uiteindelijk komen de monumenten dan toch in zicht. We lunchen in het park, ontdekken dan dat een rondrit met jeep nog zeker 2 uur gaat duren, en dat we dan dus in het pikdonker moeten gaan zoeken naar een camping. We zien er vanaf, en zien zelf om ons heen. Tevreden gaan we (omdat we nu toch wat tijd hebben bespaard) nog even langs de olifantspoten, om daarna naar het noorden af te buigen naar Glen Canyon. Blijkbaar hebben Amerikanen niet zoveel moeite met pleonasmen. We komen nog net voor sluitingstijd op de camping aan. Prachtig uitzicht over het stuwmeer in de canyon. En voor het eerst wordt het 's avonds na zonsondergang niet onmiddelijk ijskoud. We zitten bij ons kampvuurtje nog tot 10 uur buiten. Het is donkere maan, en de sterren zijn talloos. Behalve de kampvuurtjes en de verlichte toiletgebouwen is er geen enkele verlichting. De melkweg komt prachtig uit, en daarnaast zoveel sterren dat we er maar eens een werkje op moeten naslaan om uit te vogelen (dan wel vissen) wat nou precies wat is. We ruzieen nog even of een helder verlicht punt aan de oostelijke horizon nu ene ster is of een lampje op de berg. Na z'on anderhalf uur is de berg wel erg hoog geworden. Het is dus toch een ster (of planeet). We zoeken het na en berichten nader. Omdat we hier wel lekker staan, en het hier 's avonds zo lekker warm is, en we morgen kunnen gaan bootje varen op het stuwmeer, besluiten we om ook hier nog maar een extra nachtje te blijven. Het is vakantie nietwaar?

• 27 September 2011 - 05:19

Germen:

Ik vind het zooo leuk om te chatten via dit medium! Zouden Pien en Fred en Anneke en Nienke wel meegenieten? Daar moest ik aan denken bij het zien van al die Pinopetten van het Rode Leger. Ik denk dat ik maar eens naar York ga bellen. Hoe laat zou het daar nu zijn? Hier is het 11:18 uur PM. Welterusten!

• 27 September 2011 - 18:25

Henriët:

Ik zag er meer de rode marine in, met van die matrozenpetten. Ik moet erg lachen om jullie onderschriften.
    Ondertussen kwam ik hier op de fast ferry naar Dordt een stelletje Amerikanen tegen die "historic Dordreckt" gingen bekijken. Zelf was ik op zoek naar een warm jasje voor de winter. Dat is gelukt, hoewel het erg warm is voor een dergelijk karweitje. grrrroetjes maar weer!

• 27 September 2011 - 18:36

Henriët:

Ja uh, Hannes, je felicitatie heeft mij vandaag bereikt. Ik kan iedereen aanraden alle oude reisverslagen door te vlooien op alsnog toegevoegde reacties! Ik zal me voortaan onthouden van etymologische gissingen, bij gebrek aan kennis van het Frans! bloos.
    Deze reactie is helemaal een verstekeling, hij reist via G&J naar Hannes, maar ach, zo kan iedereen alsnog meegenieten van de onderlinge relaties in de familie Postma!

• 27 September 2011 - 23:23

Germen:

Nu we toch binnen de familie aan het chatten zijn: Hannes of Henriet, kunnen jullie nagaan of Fred en Marianne en hun kids op de hoogte zijn van het bestaan van deze weblog? Ze zouden vast gecharmeerd zijn van zoveel Pinopetten.
    En Maarten, het valt me tegen dat jij geen websites weet met gratis MP3-files van de Eagles. Heb ik eindelijk een unit met een gadget waar ik die in kan afspelen, zit ik zonder bron. En je moet niet denken dat ik ga betalen aan de een of andere totaal van de ratten besnuffelde cowboy-website die eerst al mijn persoonlijke gegevens eist, me vervolgens vol reclame giet, en waarvan de software tenslotte vrijwel niet meer uit dit apparaat kan worden verwijderd. Ze roepen: free downloads! maar dat betekent alleen dat ik niet hoeft te betalen voor het proces, wel voor de files. iMesh heeft het voor mij helemaal verpest, en al hun collega parasieten ook. Boos? Wie is er hier boos? Gloeiende gloeiende ...
    Nee, daar is het echt te warm voor.