Van Zuid naar Noord - Reisverslag uit Jacob Lake, Verenigde Staten van Germen en Jolande Postma-Schoemaker - WaarBenJij.nu Van Zuid naar Noord - Reisverslag uit Jacob Lake, Verenigde Staten van Germen en Jolande Postma-Schoemaker - WaarBenJij.nu

Van Zuid naar Noord

Door: Germen en Jolande

Blijf op de hoogte en volg Germen en Jolande

30 September 2011 | Verenigde Staten, Jacob Lake

Vandaag weer een reisdag, en doordat we al om half zeven wakker werden, schiet het al flink op. Sterker nog: we stonden al op de uitgekozen camping, toen we besloten toch eerst nog maar een winkel te zoeken. 36 mijl verderop, zei de camping-baas. Leuk hoor! Maar dat hebben we inmiddels ook gehaald, en we hebben weer eten voor 3 dagen. Behalve de wijn: die koop je in sommige staten in aparte liquor stores. Dat helpt enorm tegen de alcoholverslaving. Of voor de accijns-inkomsten. Die 36 mijl waren omlaag, dus straks mag ik weer omhoog tuffen en proberen de net-niet-goed-afgestelde versnellingsbak psychisch te beinvloeden.
Het weer is vandaag wisselvallig. Boven de Grand Canyon, waarvan de wanden hoger zijn dan de wijdere omgeving, hangt onweer. Nadat we halverwege de reis even waren gestopt op de enige plek waar je per auto de Colorado Rivier kunt bereiken (Lee's Ferry; er was hier een veerpont voordat men in 1928 een brug bouwde), en aan het water genoten van felle zon en zeker 40 graden C, ging de reis verder weer omhoog en de koele regenwolken in. Het bliksemde voortdurend in de verte, en op de camping (toen de motor stil stond) hoorden we het rommelen. Nu en dan viel er zelfs een spatje regen.
Vanochtend vroeg zagen we een fraaie hertebok in de berm, een mule deer. Toen we de nieuwe camping af reden, zag ik een diertje dat vast een skunk moet zijn geweest; als we hem weer vinden en kunnen knippen, voeg ik een plaatje toe. Wanneer dat zal zijn is nog niet zeker: we staan nu naast een fast-food-tent met wifi, de camping kent dit verschijnsel niet.

• 01 Oktober 2011 - 13:00

Hannes:

She weighed a Washington, boys..

• 02 Oktober 2011 - 12:02

Henriët:

Jk krijg het warm bij het zien van deze fotos. Maar we zijn niet jaloers, het is hier zulk prachtig weer. Zaterdag fietsten we langs de Linge, een miljoen appels en peren en walnoten gepasseerd. De appels langs de weg zijn de moeite niet waard, maar een kilo'tje goede walnoten is zo geraapt. Kun je in de VS ook iets éten uit die natuur? Een forel of cantharel?

• 02 Oktober 2011 - 22:04

Maarten :

Ik moet denken aan de battle of Koom Valley als ik die steenpartijen zie. Al een trol ontmoet?

• 06 Oktober 2011 - 19:04

Bodine:

Ik kan het niet terug vinden maar ik begreep dat ik de prijsvraag heb gewonnen?
    Ik ben wel ERG benieuwd wat je prijs is...
    Wederom mooie foto's en leuke verhalen!