Op weg naar Arches National Park - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Germen en Jolande Postma-Schoemaker - WaarBenJij.nu Op weg naar Arches National Park - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Germen en Jolande Postma-Schoemaker - WaarBenJij.nu

Op weg naar Arches National Park

Door: germenenjolande

Blijf op de hoogte en volg Germen en Jolande

21 September 2011 | Verenigde Staten, Moab

Reisdag nummer twee. Germen is jarig, er staan veel felicitaties op de weblog. Dank allemaal! Helaas Liset, we zien elkaar niet in New York, wij vliegen op 26 oktober van San Francisco weer naar Amsterdam. Dan is de pret echt op. Maar tot die tijd hebben wij nog 5 hele weken.
Voor wie dat nog niet had opgemerkt: we zitten in de staat Utah. Eerst lekker rustig opgestaan, koffie, ontbijt, wandelingetje gemaakt. Dan toch maar op weg naar het zuiden. Het is al vroeg warm. Om half twaalf koffietentje gezocht en een stukje weblog bijgewerkt. Alleen was de koffiemachine stuk en dus werd het cola en ice tea. We hebben ontdenkt hoe we foto's moeten plaatsen van onze nieuwe computer, dus kijk vooral nog even terug: plaatjes van Yellowstone, de Grote Tieten, herfstkleuren en nog veel meer. Als we zo door gaan moeten we binnenkort de eerste foto's gaan verwijderen, omdat er niet genoeg plaats meer is.
We zijn door de hoogvlaktes van Utah gereden, door een landschap dat in een Lucky Luke strip niet zou misstaan. Vreemde rotsformaties, intens droge vlaktes (waar we zelfs nog pronghorns zagen, waar die van leven?), gekke kleuren. Lunchen op een parkeerplaats aan de snelweg. Dan weer door. Er kwam een trein langs die echt even op de foto moest, en waarvoor we een behoorlijke tijd op de vluchtstrook hebben gestaan.
Nu zitten we op een camping vlak bij Arches en Canyonland National Parks. we blijven hier twee dagen om beide te kunnen bezichtigen. Germen is op de fiets(!) bier gaan halen, want er is geen kampwinkel. Voor het eerst blijft het 's avonds nog lang warm. Eindelijk geen stapels dekens meer over, en 's ochtends geen kachel nodig? We merken het morgen wel.

Is er iemand die weet wat er nou leuk is aan Jackson? En staat Moab niet in het Oude Testament?

• 22 September 2011 - 13:44

Henriët:

Dit is echt even meegenieten allemaal!

• 22 September 2011 - 16:04

Liset:

Grappig om in de reacties te lezen dat Germen gefeliciteerd wordt. Maar door iedereen bij een ander reisverslag. Nu wordt ook duidelijk dat de plaatsingsdatum niet noodzakelijkerwijs de schrijfdatum van het stukkie hoeft te zijn.
    Mij maakt het niet uit. Ik neem het tot mij zoals het komt ;-)

• 24 September 2011 - 09:08

Hannes:

Kan ik via deze sympathieke weg niet alleen mijn grote broer maar ook mijn lieve zus feliciteren!. Handig en goedkoop.