Wéér in de VS. - Reisverslag uit Durham, Verenigde Staten van Germen en Jolande Postma-Schoemaker - WaarBenJij.nu Wéér in de VS. - Reisverslag uit Durham, Verenigde Staten van Germen en Jolande Postma-Schoemaker - WaarBenJij.nu

Wéér in de VS.

Door: Germen

Blijf op de hoogte en volg Germen en Jolande

01 Juli 2018 | Verenigde Staten, Durham

[Ik heb het voor de zekerheid nog even opgezocht. We vliegen niet over Bermuda].

Als je het van hieruit bekijkt, waren we vanochtend om één uur al in de kleren, terwijl het feest van Jan en Lies tot ver na tweeën duurde. Toch hebben we in Nederland nog best een aantal uurtjes geslapen.

De reis verliep goed (zie volgende paragraaf), het begon met vervoer naar het station in Deventer met een echte buschauffeur aan het stuur en dus geen parkeerzorgen. De trein treinde, de vliegtuigen vlogen, en overal waren lange perrons en galerijen en gaanderijen en wachtrijen en wachtruimtes, dus onze kofferwieltjes hebben gewield en onze voeten hebben uitgebreid gestaan en gevoet, en onze zitvlakken hebben gezeten. Nu zitten we in onze hotelkamer aan een flesje Sierra Nevada Pale Ale, dat ik zojuist heb gescoord bij een tankstation, te voet in de nacht, met rare krekels (of zo) die in de struiken krekelden. Kriep-kriep, kriep-kriep. Het geluid paste goed bij de temperatuur: tropisch.

Het tweede vliegtuig, van JFK naar RDU, was overbooked, Delta Connexion had drie kaartjes méér verkocht dan er stoelen in het toestel zaten. Dat gebeurde vroeger overal in de vliegwereld; in Europa komt het tegenwoordig haast niet meer voor. Het levert geen problemen op zolang er mensen niet komen opdagen, maar als iedereen zich braaf meldt voor het vertrek, ontstaat er stress. Dat moet Delta natuurlijk oplossen, en in het land van de onbegrensde mogelijkheden doen ze dat uiteraard met geld. Het begon in de vertrekhal: via een luidspreker werden er vrijwillgers gevraagd die voor $600 plus een kadobon op een volgende vlucht wilden wachten, morgenochtend. Niemand meldde zich. Na een kwartier werd het bod verhoogd tot $800, en vlak voor het vertrek zelfs tot $1000. Twee mensen gingen op dit aanbod in. Pas in het vliegtuig werd het derde knelpunt opgelost, à raison van $1500,--. Plus die kadobon. De jongedame die opstond kreeg een applausje.

Vandaag geen foto's. Het is donker.

• 29 Juni 2018 - 08:45

Hilda Stevens:

Goede reis

• 02 Juli 2018 - 09:29

Hannes:

nachtelijke jacht op bleek bier. dan kan je net zo goed thuis blijven, en hier is het ook tropisch.