Verkassen II - Reisverslag uit Carhampton, Verenigd Koninkrijk van Germen en Jolande Postma-Schoemaker - WaarBenJij.nu Verkassen II - Reisverslag uit Carhampton, Verenigd Koninkrijk van Germen en Jolande Postma-Schoemaker - WaarBenJij.nu

Verkassen II

Door: Germen en Jolande

Blijf op de hoogte en volg Germen en Jolande

15 Juli 2023 | Verenigd Koninkrijk, Carhampton

Na een hele dag achter het stuur mag ik nu ook nog achter de PC. Het is wat te zeggen. We moesten de A30 tegen iedere prijs vermijden, want die was vandaag gesloten tussen dinges en daarzo. U herinnert zich ongetwijfeld onze vertwijfeling van vorige week, toen we deze ‘snelweg’ leerden kennen. Welnu, de ochtend was nog jong, relatief, want het was zaterdag, en we waren zomaar bij Newquay. Daar hing echter een donkergrijze wolk boven te lekken, dus we reden door naar Padstow, waar, geloof ik, de beroemde Rick Stein woont. Daar hing een andere wolk, maar nu hadden we toch echt zin in koffie en de parkeerplaats bij de haven had ruimte voor ons rode vervoermiddel.

Met bevredigde behoeften zetten we de reis voort, naar Tintagel. Daar stond ooit een burcht op een grote rots die slechts met een smal voetpad was verbonden met het vasteland (van Engeland). In deze vesting zou Koning Arthur verwekt zijn, volgens sommige legenden. Je kunt er je ogen dus niet open doen of je leest een reclamebord met Arthur, Merlijn, Excalibur, Camelot, een Graal, Ronde Tafels, hou maar op, schei maar uit. Koning Arthur heeft waarschijnlijk nooit bestaan. Toch liepen wij een stukje door deze gribus, en dan omlaag langs dat legendarische smalle voetpad. Dat is tegenwoordig ook per auto begaanbaar, maar je kent ons. Wij liepen. De rots van Tintagel is inmiddels met een riante hangbrug verbonden met Engeland, maar het woei intussen zo hard dat de brug afgesloten was. Daar sta je dan met je goeie gedrag. Het levensgevaarlijke voetpaadje voldoet niet aan de huidige eisen. We keerden op onze schreden terug en picknickten in de auto. Raampjes dicht, er zitten hier meeuwen.

Voort ging het, door wind en weer naar een Lidl in Barnstaple en dan door weer en wind en door Exmoor naar ons derde huisje. Exmoor is net Dartmoor, maar zonder de Tors. Torren. Laat maar. We zijn er, moe maar voldaan, ook vanwege Jolande’s prima stamppot. Het huisje ziet en voelt prima. We hebben even in onze riante tuin in de zon kunnen zitten zowaar. De Kinks zijn op de tv, en na een uur puzzelen en vier telefoontjes hebben we de electra weer aangesloten en ook de wifi aan de praat. De techniek staat voor niets.

• 16 Juli 2023 - 09:06

Henriët:

Jullie zitten vlak bij de hoogste boom van Engeland

• 16 Juli 2023 - 10:19

Hannes:

Ray Davies, gekke vent, leuke muziek.

Die hoge boom staat in Nutcombe Bottom. In een kuil dus; ja zo kan ik het ook..

• 16 Juli 2023 - 10:23

Hannes:

Wat is jullie adres? Kunnen we fijn met streetview meekijken.

• 16 Juli 2023 - 10:38

Germen En Jolande Postma-Schoemaker:

Blueberry Cottage, 31 Old Cleeve. Dit dorpje is zo klein dat het geen straatnamen heeft, alleen huisnummers. De geluiden krijg je niet mee op streetview, maar dat hoeft ook niet, want het enige wat we horen zijn duiven en roeken. Erg landelijk allemaal.

• 16 Juli 2023 - 22:31

Hannes :

Volgend jaar hoef je helemaal niet meer lijfelijk op vakantie, alleen wat adressen door te geven.

• 16 Juli 2023 - 22:31

Hannes :