De eerste camping. - Reisverslag uit Ramarama, Nieuw Zeeland van Germen en Jolande Postma-Schoemaker - WaarBenJij.nu De eerste camping. - Reisverslag uit Ramarama, Nieuw Zeeland van Germen en Jolande Postma-Schoemaker - WaarBenJij.nu

De eerste camping.

Door: Germen

Blijf op de hoogte en volg Germen en Jolande

04 November 2016 | Nieuw Zeeland, Ramarama

Hoe werkt het allemaal hier in NZ? Want je denkt dat je thuis bent als je de naam hoort. Walgcheren, maar dan modern. En nóg verder. Het begon goed: het hotel was recht tegenover de uitgang van het vliegveld, dus dat was 30 meter lopen en het vliegveld hield ook nog een waterdichte luifel boven ons hoofd, helemaal tot de overkant van de straat. Goed, de regen zwiepte er van opzij onder dus we werden toch nog nat op het zebrapad, maar daar kon die zebra ook niets aan doen. Het hotel wacht waarschijnlijk nog op een gunstig moment om de laatste meters tot hun voordeur te overdekken. Maar de bar had 15 jaar oude Laphroaig (dat was gisteravond), het ontbijt had zo ongeveer alles (dat was vanochtend) en iedereen was vriendelijk en opgewekt en behulpzaam, ook de dame van de bar, om 02:15 uur.
De camper werd keurig op tijd voorgereden. Nog even bij Eddie de verhuurder langs voor de papierwinkel. We konden daar ook de lege koffers achterlaten, en dat was fijn want de camper heeft geen “garage” onder het bed. Hij werkt erg eenvoudig, alles heel normaal. Daar gaan we! Eerst naar een winkel, eten kopen en een paar ontbrekende dingetjes zoals een cafétière. En zo’n grote sterke tas voor boodschappen. En wasknijpers.
De grotere winkels zijn niet helemaal gewoon: 7 dagen per week open van 6 uur ’s ochtends tot middernacht, en de prijzen zijn exotisch. De NZ dollar staat veel te hoog.
De navigatie moest langdurig wakker worden en aan de voeding, maar daarna werkte hij. We waren toen pas een kwartier de verkeerde kant op gereden. Ook dat zijn we gewend. Nu de eerste camping. De receptie heet hier “office”, niet moeilijk. “Closed”, stond er, dat snapten we ook. “When closed, find a site”. Dat was al wat moeilijker, maar na 40 seconden rondkijken stond onze unit op zijn plaats. Vonden we. Naast ons een verlaten kampeerbusje op basis van een Toyota Lite-ace, je weet wel. Daar bleken drie mensen in te slapen, ze waren ‘very tired’. Wij dempten onmiddellijk ons geluid.
Dan ga ik maar eens naar de office, inschrijven, een aantal nachten betalen, de wifi-codes ophalen. Camera mee, want er zitten hier tuï’s. Onderweg vraagt iemand met een XL buik in een XXXXXL houthakkerstrui (tot z’n knieën, als een enorme blauw-geblokte duster) of ik naar de races ga. No, mate, why? Vanwege de telelens. Er blijkt van het weekend een petrolhead-festijn te zijn waar ze met van die V8-machines gaan spelen. Wegwezen dus, overdag! In de office verneem ik dat er wifi is in en vlak naast de office. Daar dus vanavond heen om de dagverhalen omhoog te stuwen, naar jullie toe. En dan foto’s er achteraan.
Jolande ontdekt een roze streep spuitbusverf op het split. We staan klaarblijkelijk op twéé sites. Dat corrigeer ik net als de beheerder langs komt om het te vragen. Ik ben te eigenwijs om de 230V kabel uit het stopcontact te trekken, dus na elke meter stap ik uit om hem veilig onder de achterwielen vandaan te houden. Het eerste wat ik hoor is: “You’re all right there, mate, thank you!”
Er is ook een winkeltje van sinkeltje, dat moet ook verkend, want we hebben geen theedoeken kunnen ontdekken tussen al het linnen- en beddengoed. De kosten krijgen we terug. O, en paneermeel, helemaal vergeten.
Ik zei al dat het aan de jet lag.

  • 05 November 2016 - 12:32

    Corry:

    Wel een heel eind vliegen. Ik vond destijds naar Peru al veel, ongeveer 22 uur na vertrek hier uit huis. Ik hoop dat jullie veel plezier hebben met veel mooie ontmoetingen met vogels en planten.
    Gisteren had ik hier een koolmees, die mijn aandacht vroeg. Ik hoorde getik tegen het raam van de terrasdeuren. Wist eerst niet wat het was. Toen ik ging kijken vloog hij weer weg. Ik dus heel rustig gaan zitten en ja hoor, daar kwam hij weer en begon weer te tikken tegen het raam. Telkens als ik mij bewoog was hij weer weg, maar hij kwam steeds terug en begon weer te tikken. Bijzonder. Dit herhaalde zich een aantal keren. Je zou haast denken dat hij mij iets wilde vertellen., maar ik kon niet achterhalen wat het was. Ik kon geen nest vinden ,maar ja het terrein is groot hier.
    In iedergeval nu veel plezier gewenst.

  • 05 November 2016 - 21:20

    Germen En Jolande Postma-Schoemaker:

    Leuk om van je te horen, Corry. Wij zagen ooit op een industrieterren een fazantenhaan die in het gras zat vlak bij een venster dat tot op de grond reikte. De haan voerde een uitgebreid gevecht met zijn spiegelbeeld. Veren opgezet, heen en weer lopen, tok-geluiden maken, imponeren zoals mannen dat doen. Mezen doen wellicht hetzelfde maar dan anders.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Ramarama

Germen en Jolande

We zijn natuurliefhebbers, net als bijna iedereen, en we lopen en fietsen graag met een fototoestel om onze nek over mooie stukjes van het aardoppervlak. We hebben heel veel vrienden waaronder ook familieleden, maar we doen niet mee aan sociale media - behalve Waarbenjij.nu.

Actief sinds 27 Aug. 2011
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 161442

Voorgaande reizen:

29 Juni 2023 - 24 Juli 2023

Cornwall Devon Somerset

01 Oktober 2022 - 27 Oktober 2022

Sardinië 2022

01 Juli 2018 - 23 Juli 2018

North Carolina, California, Oregon 2018

31 Oktober 2017 - 23 November 2017

Florida november 2017

04 Mei 2017 - 24 Mei 2017

Zuid-Europa, Voorjaar 2017

02 November 2016 - 29 December 2016

Nieuw Zeeland 2016

13 Augustus 2016 - 28 Augustus 2016

Frankrijk 2016

18 Mei 2016 - 22 Mei 2016

Rome 2016

01 April 2016 - 06 April 2016

Ierland 2016

17 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Noord Engeland 2015

09 September 2013 - 29 September 2013

Hongarije 2013

31 Augustus 2011 - 26 Oktober 2011

Canada en de Verenigde Staten, West

Landen bezocht: