Dinsdag 7 november – Ontslagen en afgevoerd naar P - Reisverslag uit Port Charlotte, Verenigde Staten van Germen en Jolande Postma-Schoemaker - WaarBenJij.nu Dinsdag 7 november – Ontslagen en afgevoerd naar P - Reisverslag uit Port Charlotte, Verenigde Staten van Germen en Jolande Postma-Schoemaker - WaarBenJij.nu

Dinsdag 7 november – Ontslagen en afgevoerd naar P

Door: Jolande

Blijf op de hoogte en volg Germen en Jolande

07 November 2017 | Verenigde Staten, Port Charlotte

Ik heb van Germen’s avonturen geen weet in de airconditioned eenpersoonskamer met prima bediening. Het is hier alleen een kwestie van heel vaak nee zeggen. Nee, ik hoef geen pillen tegen een maagzweer. Ik heb die niet en ben ook niet van plan die te krijgen. Een HIV test dan? Lijkt me niet nodig. Ik gebruik geen drugs en heb ook nooit een bloedtransfusie gehad. Ja maar, het is gratis. Nee, laat maar. En ik hoef geen griepprik, en ook geen pneumokokken vaccin. Ja maar, u bent 65, en dan wordt het aangeraden. Kan me niet schelen, ik hoef niet. En welke pijnmedicatie heeft u nodig? Geen enkele, dank u, ik heb het tot nu toe ook zonder gedaan. En uw bloeddruk is wat aan de hoge kant, zullen we daar iets tegen geven? Nee, niet doen, wacht maar even af. Gaat vanzelf over een paar uur weer naar normaal. Ik ben gewoon even uit mijn hum. En kan die naald ook even uit mijn arm, want die stoort me. Zo kan ik geen kerstkaarten maken. Ja maar, dat is voor emergency doeleinden, en anders moeten we straks mogelijk weer een nieuwe aanleggen. Het einde van het liedje was dat dat ding er gewoon uitging en we het risico van opnieuw aanprikken dan maar gewoon er bij nemen. Maar verder was het prima en iedereen was heel aardig en had alle tijd en ik kreeg met mijn dieet van weinig vet, weinig cholesterol en weinig zout naar mijn gevoel gewoon te veel eten, maar van het soort dat ik zelf zou koken. De helft ging gewoon terug.
Allemaal achter de rug. Ik was een model patiënt waar niets aan mankeerde behalve dan dat stolseltje dat er niet hoort. En dus mocht ik vanochtend gewoon weer weg, inclusief wat adviezen dat ik het toch vooral kalm aan moet doen. Zo’n “conditie” beperkt je vakantiemogelijkheden toch wel ernstig. Ik mag niet meer paragliden, bungy jumpen, schieten met een geweer, en de grote achtbanen van Disney World zijn ook al verboden. Alleen rustige familieactiviteiten zijn toegestaan, zoals wandelen, vogeltjes kijken, een beetje sightseeing. Tot overmaat van ramp vinden de muggen me met dat verdunde bloed nog aantrekkelijker. Het leven is hard. Maar we zullen ons aan de beperkingen houden. En zo gaan we, nadat Germen (bijna) alles heeft ingepakt, op stap naar ons volgende doel. Maar niet zonder eerst nog even de medicijnen te halen. Dat zijn nieuwe, en nogal duur. En dus krijg ik vanuit het ziekenhuis een kaart mee van het bedrijf dat dit spul levert voor een 30 dagen try-out periode geheel gratis. Drug pushing heet dat. In Europa strikt verboden als een illegale marketing activiteit. Hier mag dat blijkbaar gewoon. Maar het netto effect is wel dat ik het spul gratis mee krijg en thuis dan maar verder moet zien. Daar gaan we ongetwijfeld over op meer standaard spul. Weer een ervaring rijker.
Het State Park dat Germen heeft uitgezocht om onderweg te bekijken blijkt gesloten wegens hoog water. Waar hebben we dat eerder meegemaakt? Dan maar door naar onze bestemming, maar via kleinere wegen. Dat blijkt een prima keuze. Onderweg enorme aantallen kaalkopooievaars (en wij maar denken dat die beesten zeldzaam zijn), een mooie ijsvogel, en een aantal kwakken. Mooi meegenomen. Ons nieuwe onderkomen is heerlijk. Een huis in een soort vakantiehuizenwijk waar mensen komen om te vissen. We hebben onze eigen aanlegsteiger (helaas geen bootje), een terras dat uitkijkt over het water, een grote woonkamer, een slaapkamer met een bed waarin we elkaar niet terug kunnen vinden, en een keuken die nu eens wèl werkt, met 4 inductie-pitten, een wereld aan pannen en potten en allerlei gerei. Hier gaan we niets te kort komen. Op het buitenterras drinken we een biertje bij de ondergaande zon tot de muggen ons geheel dreigen te verzwelgen. Morgen weer een dag.

  • 09 November 2017 - 21:01

    Henriët:

    Een vogel speciaal voor mij, uhhh, eh?
    De vogelnamen worden wel steeds specialer, tot op het ongelofelijke, maar mijn hersenen worden ook steeds ouder.
    Blij dat je er ontspannen bijzit Jolande!

  • 10 November 2017 - 04:08

    Germen En Jolande Postma-Schoemaker:

    Ooit stuurden we een foto van een juveniele Kwak rond, met de vraag wat dat nou toch wel zou kunnen zijn. Toen seinde Henriët terug: Kwak! Kwak!
    Alle volwassen Kwakken waren al weggetrokken, dat maakte het voor ons lastig. Achteraf bleek dat normaal te zijn: volwassen Kwakken voelen een koude rilling en gaan naar Afrika. De jeugd zoekt het maar uit.

  • 10 November 2017 - 22:32

    Liset:

    Ahaa, Ik had een verslagje overgeslagen en zo de thuiskomst van Jolande gemist. Gelukkig doet ze weer mee aan èn in dit Florida- feuilleton.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Germen en Jolande

We zijn natuurliefhebbers, net als bijna iedereen, en we lopen en fietsen graag met een fototoestel om onze nek over mooie stukjes van het aardoppervlak. We hebben heel veel vrienden waaronder ook familieleden, maar we doen niet mee aan sociale media - behalve Waarbenjij.nu.

Actief sinds 27 Aug. 2011
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 160561

Voorgaande reizen:

29 Juni 2023 - 24 Juli 2023

Cornwall Devon Somerset

01 Oktober 2022 - 27 Oktober 2022

Sardinië 2022

01 Juli 2018 - 23 Juli 2018

North Carolina, California, Oregon 2018

31 Oktober 2017 - 23 November 2017

Florida november 2017

04 Mei 2017 - 24 Mei 2017

Zuid-Europa, Voorjaar 2017

02 November 2016 - 29 December 2016

Nieuw Zeeland 2016

13 Augustus 2016 - 28 Augustus 2016

Frankrijk 2016

18 Mei 2016 - 22 Mei 2016

Rome 2016

01 April 2016 - 06 April 2016

Ierland 2016

17 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Noord Engeland 2015

09 September 2013 - 29 September 2013

Hongarije 2013

31 Augustus 2011 - 26 Oktober 2011

Canada en de Verenigde Staten, West

Landen bezocht: